FOEG Federació d'Organitzacións Empresarials de Girona

Tamany de lletra -a +a

Directori d'empreses








Cercar
Divendres, 26 de abril del 2024

Articles d'opinió

En aquest apartat hi trobareu diversos articles d'opinió.

Cercador d'articles d'opinió

Veure articles per categoria Cercar

Mini Blog

Sr. Jordi Triola

Sr. Jordi Triola

President del Col·legi de Mediadors d'Assegurances de Girona

23 de Juliol de 2014 - 11.18 hs.

» La importància de les persones

 

En una societat amb moltes preses, grans màquines que alleugeren i impersonalitzen la feina, on les hores gairebé són de 50 minuts, el meu parer és que les persones i les relacions personals segueixen tenint una importància cabdal a l’hora de gestionar, resoldre, interrelacionar, comprar, vendre...

 

En aquest sentit, m’agradaria fer una reflexió vers una estudi publicat el 2013 i que entenc que en podem treure una bones sensacions de cares el futur més immediat.

 

Carl Benedikt Frey i Michael A. Osborne, de la Universitat d’Oxford, varen publicar un estudi en què classifiquen 702 oficis segons la probabilitat que siguin escombrats per la tecnologia. La seva llista s’obté a partir de la tinença o absència de tres qualitats.

 

La primera és la intel·ligència creativa. Aquelles feines que depenguin de l’originalitat, de la capacitat de pensar idees noves i inesperades sobre un tema o situació o resoldre problemes de manera creativa. Per exemple el disseny gràfic, el disseny industrial, la creació musical, la publicitària... En definitiva, el que requereixi imaginació creativa o gust estètic.

 

La segona qualitat és la destresa. Aquells oficis que depenguin de l’habilitat manual o dels dits i alhora aquesta destresa s’apliqui sobre elements i situacions molt variades, i requereixi actituds i posicions difícils de mecanitzar. Professions com les de mecànic, dentista, cirurgià, fisioterapeuta..., entre d’altres, estan fora de perill.

 

La tercera qualitat és la intel·ligència social. Professions i oficis que depenguin de la percepció social, de la capacitat de persuasió i negociació, de les relacions emocionals entre persones. Per exemple, la feina assistencial, la venda no programada, infermeria, psicologia...

 

En canvi, afirmen els autors, la digitalització i la intel·ligència artificial aniran fent feina dels administratius, de la venda que no requereixi valor afegit, dels serveis, la logística o la producció.

 

Ignoro si l’encertaran, però si haig de situar la mediació d’assegurances dins d’una d’aquestes tres qualitats, exactament no sabria on enquibir-la i crec que seria un molt bon senyal, perquè al meu entendre, potser en tindria una mica de totes, tot i que estaríem situats clarament a la tercera, cosa que seria altament agraïda i amb una claror que marqui el nostre futur de manera important, perquè encara dintre del nostre sector, les relacions personals, el valor afegit, la creativitat, la capacitat de persuasió, la proximitat, l’empatia estan molt presents a les nostres oficines cada dia i això fa que el nostre avenir es vegi de forma engrescadora i esperançadora.

 

Jordi Triola Guillem

President

Col·legi de Mediadors d’Assegurances de Girona

 

Àrea privada

No registrat?
Heu oblidat la contrasenya?